HT swirl

Slaapproblemen? walnoten!

Slaap jij ook wel eens slecht? Wordt je 's nachts wakker of kun je niet in slaap vallen?
Wellicht kunnen walnoten je daarbij helpen. Wil je weten hoe?

Walnoten zijn rijk aan melatonine, een hormoon dat je lichaam versterkt, dat je ondersteunt in je slaapritme. Iedereen maakt het slaaphormoon melatonine aan. Melatonine zorgt ervoor dat de lichaams temperatuur daalt, waardoor het lichaam weet dat het nacht is en gaat rusten. Wanneer melatonine in ons bloed komt, worden we doezelig en vallen we in slaap. als het licht wordt, stopt de melatonine productie en worden we wakker. Naarmate we ouder worden produceert het lichaam minder melatonine, daardoor slaap je dan minder goed.

WALNOTEN kunnen je lichaam ondersteunen in dit proces. Het is goed om iedere dag zo’n 30 gram walnoten te eten, dat zijn ongeveer 14 halven.

Behoudens melatonine bevatten walnoten ook diverse antioxidanten ( ontgiftende werking) en gezonde meervoudig onverzadigde vetten en omega-3-vetzuren die nodig zijn voor het goed functioneren van het zenuwstelsel en een goede hersenfunctie. Bovendien werken ze als ontstekingsremmers.
Walnoten bevatten daarnaast ook Magnesium en Kalium, kortom een SUPERFOOD!
Eigenschappen van de WALNOOT:

  • walnoten houden je slagaderen en je hart gezond (cholesterol verlagend)
  • walnoten versterken je botten (door Magnesium en Omega-3-vetzuren)
  • walnoten vergemakkelijken gewichtsverlies ( het werkt verzadigend)
  • walnoten helpen diabetici (werkt cholesterol verlagend)
  • walnoten houden je jong (melatonine en antioxidanten gaan verouderingsproces in cellen tegen)